Thursday, February 26, 2009

KAYAK DAY...

24 Feb lepas kami telah mengadakan aktiviti kayak di Taman Tasik Shah Alam.kami mula mengangkut baang dari stor pada jam 6.30am.saya sejujurny mengaku saya datang pada jam 6.45am kerana terlewat bangun.setibanya di tasik kami diberi keterangan oleh En.Hisyam mengenai anatomi kayak,setelah itu kami belajar mendayung di atas darat terlebih dahulu.kemudiannya kami pown turun ke dalam air,takut jugak la rasanya sebab tak pernah naik kayak selama ini.saya berpasangan dengan Iz.semasa mula2 kayak semua ok tapi bila dah lama2 asyik bengkang bengkok je...mungkin tenaga yang diberikan tidak sama ketika mandayung.kami belajar capsize(kayak terbalik)dan apa terjadi ialah kayak berada jauh dari kami.so saya dan iz terpaksa berenag sedikit untuk mendanpatkan kayak kami.saya belajar cara nak naik semula ke dalam kayak.ianya tidak lah semudah yang kita sangka,2 3 kali cuba baru boleh.tapi kami beruntung sbab tasik tiada ombak.kami juga belajar isyarat dalam air seper4ti rafting(berkumpul) di mana ia bertujuan untuk rehat dan menukar pasangan.ketika tukar pasangan saya berada di hadapan ayed.kami di minta berkayak pulang ke pangkalan.ketika berkayak dengan ayed saya berasa jangal kerana kurang berinteraksi tapi yang pelik kami selesa dan kayak kami mara dengan lurus dan tenang tanpa berhenti atau terlanggar apa2.herm...agak pelik sebab mas naik dengan iz walaupun ada komunikasi tapi tetap langgar sana sini tapi dengan ayed lain pulak ceritanya..ap2 pun aktiviti itu memang best walaupun rasa macm dah tiada tangan di penghujung aktiviti...terima kasih banyak2 En.Hisyam.

15 comments:

hisyamchemat said...

Jasa Adanan, Alumni dan PERLU yang membantu jangan dilupa. Logbook mana?

olie_8 said...

terima kasih pd semua yg sudi hadir bantu kami semua

Anonymous said...

jodoh.........

Anonymous said...

ooo... pg je r angkat brg..?
petang ko buat pe?
g mndi kat toilet kan?

Clarise said...

upps...terlupalak..terima kasih bebanyak kepada semua yang membantu masa aktiviti kayak tempoh hari..

Clarise said...

thanks leha n pejal sudi komen blog darlyn..n 4 d anonymous,saya bt kerja ptg 2 sebelum saya mandi k tak percaya tanya pejal,azrai n aidie..

Anonymous said...

klau tnye yg lain, then dorg bg jwpn yg x mmberangsangkan mcm mane?
renung2kan dan selamat beramal...!

Clarise said...

ape lah yang kamu tak puas hati dgn saya anonymous?saya bukan nya kacau hidup org..saya pendiam pun salah bising pun salah?apa yang kamu nak dari saya sebenarnya?

Anonymous said...

kwn aku ni mandi mase kite sume tgh mkn kn....... bkn mase bkeje.... atoyai.....

Anonymous said...

apa la korang nie...
gado2 ja tau...

sbnarnya ko 2 dalin yg ske cr pasal dgn org..
mgkn ko xsdr semua 2..
n bnda 2 mgkn ko xphm..
sbb 2 org slaloo nk blame ko..
ko xcr pasal pon org nak kate kat ko.
ko pon kena igt...

bler ko da buat jht kat org sekali pon org akan igt smpai bler2...
tp malangnya kebaikan ko 2 org xnampak..

2 sbnrnya situasi ko ni...

Anonymous said...

maksud "g mandi kat toilet" tu, maksudnye ame sgt dlm toilet kot...bukannye mandi btoi2 kat toilet tu kan?kan?

Anonymous said...

pejal back up setia dalin..

Anonymous said...

sebenarnyekan, ko memg bemasalah.. cube ko pikir balik ape yang menyebabkan ko jadi macm ni.. kalo ko tak nak wat keje pun tlg ar pikir kan member2 yg len kite sume same2 penat, same2 panas, pe yg aku nampak ko selalu buat keje time budak laki ade je.. bile diorg tak de ko duk je kat tepi tanpa menghiraukan budak pempuan yang lain buat keje tengah panas tu kan..

p/s:grow up kid!!

Clarise said...

wahai anonymous...saya bt kerja ikhlas tak kira masa kalau saya nampak ada yang memerlukan pertolongan saya sudi je tlg.malah sentiasa bersedia untuk menolong org lain.saya minta sangat anonymous jumpa saya sendirian dan nyatakan ketidakpuashati kamu kerana saya tidak yakin blog mampu menyelesaikan masalah ini..kalau betul kamu terasa dengan darlyn,jumpalah personal kan 2 lbh profesional?saya tunggu kehadiran kamu..

Anonymous said...

tolong la sangat