Thursday, February 19, 2009

firstday of first camp

7 Feb 2009
hari ni hari paling mencabar bagi kami student2 part2.kami bartolak ke bukit cerakah lebih kurang jam 9 pagi,pagi itu saya,ieka,yazid,dan aidie telah ke pasar sek 6 untuk mengambil barang2 yang telah ditempah.setibanya kami ke bukit cerakah saya dan seorg instructor telah masuk untuk mengambil pas kenderaan dan cek in.2 bas,1 van dan 1 motosikal telah masuk ke kawasan perkhemahan kami iaitu Taman Camar Rimba.sesudah reload barang,kami dibahagikan kpd 4 kumpulan.seterusnya ialah sesi menyerahkan barang berharga kepada instructor untuk disimpan.sesudah kami angkat semua barang2,set up tempat pun bermula.saya telah menerangkan layout tapak perkhemahan kami dan pembahagian kerja untuk merialisasikan layout itu.alhamdullillah semua nya ok cuma khemah pusat mengambil masa yang agak lama untuk memasang kerana ianya besar dan khemah terpenting.setelah makan tengah hari,aktiviti kami pun bermula.saya terdiri dari anggota kumpulan 1 dimana diketuai oleh Muizzuddin.aktiviti pertama kumpulan kami ialah kem craf so kami perlu siapkan semua yang belum siap dikawasan perkhemahan.seronok sebab dapat tengok kawan2 punya krativiti untuk siapkan kerja seperti pasang lampu,siapkan ampayan kain,masak dan juga pasang khemah.best sangat rasa macam kami semua adik beradik.malam pula kami ade ice breaking..seronok dapat kenal ramai orang dan main management game.sebenarnya malam 2 kepala saya akit sangat tapi sebab rasa masih berdaya and kawan2 sering bersama so saya bertahan sampai satu ketika saya tak mampu lagi bertahan iaitu semasa kawan2 melakukan aktiviti night walk.sedih coz tak dpt bersama mereka tapi pengalaman mereka turut dikongsi bersama saya..alhamdulillah kawan semua ade team spirit..

No comments: