Friday, April 10, 2009

ikhtiar hidup..

kami masuk dalam hutan dah lambat so bila dapat je port untuk bt suvivor kami terus tebas2 dan cari kayu api untuk bt unggun api.dah lah baju basah hujan plak tu memang sejuk sangat.nak dijadikan cerita touch light yg kami bawa tu kehabisan bateri.so bt lah kami kerja dalam gelap gelita.tetiba hakim yang tengah belah kayu depan saya jerit'ADUH'...'kenapa hakim' tanya saya, 'aku rasa aku dah belah tangan sendiri'sambil menghulurkan tangan yang penuh darah kearah saya.apa lg cepat2 saya ambil air dan basuh tangannya sambil mulut cuba menenangkan dirinya.dayah yg fobia darah terus pening kepala tengok tangan hakim dipenuhi darah..mujurlah dah blajar first aid.saya pun balut tangan dia dan meminta dia melaporkan kpd fesi.selepas api dah dihidupkan fesi dtg dan terus kami bertanya'cik,daus mana?'fesi tersebut menyatakan daus ke klinik kerana masalah dislocate di bahunya..aduh nervers plak rasanya tinggal 2 lelaki dan 2 pompuan je..tak lama kemudian mereka pun pulang dengan muka ceria n bersemangat.yang lain tido tapi saya tak dapat tido pad malam itu so berboraklah saya dengan sesiapa je yang terjaga.alhamdulillah semuanya ok.nak tau kisah misteri yang berlaku pada kami kn tanya tuan punya badan sendiri..huhu..servivor ni memang best sbb saya dapat menolong orang sekali lg.

No comments: